minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Mandelflarn med vit chokladsmörkräm

Publicerad 2015-03-01 20:40:23 i Kakor,

Detta är resultatet av lite experimenterande i mitt kök :) 
En hård mandelkaka fylld med en krämig chokladsmörkräm :)


100 gram mandelmjöl
1 1/2 dl socker
2 äggvitor

Blanda mandelmjöl och socker
Vispa vitorna lite lät och blanda i dem i mandel och socker blandningen .
Klicka ut på bakplåtspapper 
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter om dom inte stelnat, låt dom stå på eftervärmen 

Vitchokladsmörkräm 

100 gram smör
100 gram florsocker
1 äggula
100 gram vit choklad

Vispa smör och socker vitt och fluffigt, tillsätt äggulan.
Smält chokladen och blanda i den i smörkrämen under omrörning.
Stryk på ett lagom tjockt lager med smör kräm på en mandelkaka och tryck sedan dit en till ;)
Pudra ev över lite florsocker

Lycka till !!! :)


Kommentarer

Postat av: tommy

Publicerad 2015-03-03 15:29:27

ser gott ut =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela