minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Jordbubbar med färskostkräm

Publicerad 2015-03-19 15:31:43 i Dessert,


Hallå där!!! :) 
Här kommer en variant av den klassiska cheescaken..super duper god och så otroligt enkel att göra :) idag tänker jag överraska min man och mina sockergrisar med detta :)






Ostkräm:
300 gram Philadelphia 
3,5 dl vispgrädde
1 1/3 dl socker
---------------

100 gram digestive 
Ca 250 gram jordgubbar

Blanda Philadelphia, grädde och socker och vispa tills det är fluffigt.

Krossa digestive.
Tärna jordgubbarna.

Varva digestive, ostkräm och jordgubbar i glas.

Tada ;) 

Lycka till :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela