minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Chockladformar med nutella

Publicerad 2015-03-01 12:18:15 i Godis,

Här kommer en otroligt enkel liten pralin, barnvänlig ;) även detta receptet är det 2 ingredienser :)

75 gram ljus choklad
1dl nutella

Smält chokladen och fyll ischokladsformar , låt stå en liten stund så kanterna blir täckta. Häll ut resterande choklad och ställ in i kyl. Lägg nutellan i en spritts med en liten stjärntyll och spritsa små toppar i chokladformarna. Ställ åter in i kylen. Ta bort folieformen försiktigt innan servering :)

Lycka till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela