minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Mini scones

Publicerad 2015-01-05 19:51:08 i Godis,

Scones passar väl ändå till allt.. Super lätt att baka och goda som tusan ;-)





12 st
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
50 gram smör
2 dl mjölk

Sätt ugnen på 250 ° c
Blanda alla torra ingredienser och smula ner smöret och blanda i mjölken till en lagom jämn deg.
Kavla ut degen ca 5 mm tjock. Nagga med en gaffel och tryck ut rundlar med hjälp av en utstickare eller ett glas ca 6 cm i diameter. Lägg på en mjölad plåt eller på en bakplåtspapperklädd plåt och Grädda mitt i ugnen i ca 8 minuter.
Godast när dom är nybakade.

Lycka till :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela