minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Fyllda kinderägg

Publicerad 2015-01-09 18:17:40 i Dessert,

Till dessert idag provar vi fyllda kinderägg. Jag har sett så många göra detta och blev nyfiken på det ;-)



5 st

5 St Kinderägg
225 gram Toblerone
1 ägg
1 msk varm oboy
3 dl vispgrädde
Hallon
Vit choklad (till ihopsättning)
Dela kinderägg en försiktigt ev med en kniv
Vispa grädden (inte för hårt)
Smält chokladen över vattenbad
Tillsätt ägget i chokladen och blanda och tillsätt den varma oboyen och blanda till en jämn smet
Vänd ner grädden,
Fyll den ena ägghalvan och lägg några hallon över.
Smält den vita chokladen och bred det på kanterna på den ofyllda ägghalvan. Sätt ihop ägdelarna.
Ringla ev över lite vitchoklad.

Det blir mycket mousse över, jag skedade upp i 4 st glas, så är desserten för morgondagen klar ;-) bara att toppa med hallon ;-)

Lycka till :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela