minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Super snabba maränger

Publicerad 2015-02-04 10:06:47 i Godis,

Trolleri i köket!! Idag såg jag ett klipp på en som gjorde maränger i micron .. Jag var tvungen att testa och det blev trolleri !! Barnen jublade maränger färdiga på mindre än 5 minuter!! Och dom är jätte spröda!! 




 
300 g florsocker
1 äggvita

Blanda i hop tills degen är formbar
Rulla 10 st bollar
Lägg dubbelt hushållspapper på en tallrik och lägg dit 4 bollar långt i sär.
Ställ in i micron i 2 minuter
TADA!!! Trolleri 
Upprepa tills alla maränger är färdiga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela