minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Smörgås bakelser med räkor

Publicerad 2015-02-15 10:33:27 i Smörgåsar och smörgåstårtor,

Igår var det alla hjärtans dag och det firade vi :) min mellersta dotter Ellinor älskar att fira och att planera inför fester och högtider och jag är likadan :) dagen började med små paket till barnen och avslutades med goda smörgåsbakelser :)



Det här behöver du för att göra 4 bakelser:

8 skivor formbröd
1 liten burk skagenröra
1 dl crémefraiche
1/2 dl majonnäs 
Sallad
Skinka
Räkor
Gurka 
Citron
Ostbågar 

Stansa ut 8 st hjärtan från brödet
Bred ut skagenröra på fyra stycken hjärtan. Lägg det andra brödhjärtat över.
Blanda majonnäs och crémefraiche täck sidorna på alla hjärtan.
Krossa ostbågarna och täck sidorna på alla hjärtan med ostbågekrosset.
Stryk ett till lager med skagenröra på och toppa sedan med sallad, skinka, räkor,  gurka och citron.

Lycka till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela