minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Jordnöts gömmor

Publicerad 2015-02-07 10:42:08 i Dessert, Godis, Kakor, Tårtor / bakelser,

Detta är en riktigt krämig pralinkaka eller vad jag nu ska kalla det ;)




1/2 burk jordnötssmör (gärna med lite bitar i)
1/2 dl vispgrädde
1/2 - 1 dl nesquik (choklad puffar/kulor)
150 gram ljus choklad
Flingsalt efter behag ;)

Smält chokladen
Häll choklad i minimuffins formar så det täcker botten och sidorna
Ställ in i kyl
Blanda under tiden jordnötssmör med grädde och tillsätt puffarna 
Fyll formarna med jordnöts blandningen och fyll igen med resterande chokladen 
Toppa med lite flingsalt..

Lycka till!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela