minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Hallon cupcakes

Publicerad 2015-02-15 11:45:11 i Godis,

Hallon cupcakes i kärlekens tecken ;)


6 st

140g vetemjöl
1/2 msk bakpulver 
1/4 krm salt
55 g socker
1 ägg
1 1/4 dl mjölk
3 msk rapsolja eller 45 g smör

Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker i en stor skål.
Vispa ihop äggen lätt och tillsätt sedan mjölk och smör.
Gör en fördjupning i mjölblandningen och häll i äggblandningen. Rör om försiktigt tills allt blandats men rör inte förlänge..
Fördela smeten i  6 formar i en muffinspanna och grädda mitt i ugnen på 200grader i 20 minuter.
Låt svalna .  Gör under tiden frostingen.

100 gram smör 
1 1/5 dl florsocker 
1 äggula
2-3 msk hallonpure

Vispa smöret vitt, tillsätt äggulan och florsocker vispa till en jämn smet.
Lägg hallonen i en sil och dra med en sked längs botten så att du får bort alla små frön. Häll i det i smörkrämen och blanda väl.

Spritsa eller stryk på frostingen på muffinsen och toppa med ett hjärta eller något sött ;)

Lycka till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela