minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Banan och hallonglass tårta OBS nyttig!! :)

Publicerad 2015-02-07 10:23:49 i Tårtor / bakelser,

Mellanmål, ja det är ett givet mål för att barnen ska orka med lek och spring en hel dag, det är även bra för oss vuxna så vi orkar hålla humöret uppe och springa med hela tiden ;) men det känns rätt tjatigt med smörgås och yoghurt mm . Så igår gjorde jag en glasstårta men med bara frukt och 1dl vispgrädde.. Det blev succé ;)



4 st stora bananer
100 gram hallon

Skiva bananer, ställ i frys ca 1 timme.
Mixa bananerna och tillsätt hallon , det ska vara klumpfritt.
Häll i smeten i en form.
Frys sedan i ca 3 timmar

Garnering

1 banan 
1dl vispgrädde (kan uteslutas)
Kiwi
Vindruvor 
Hallon

Mixa bananen, 
Vispa grädden och vänd ner i bananmoset.
Ta ur glassen ur formen och sprittsa små rosetter runt tårtan , garnera med frukt :)

Lycka till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela