minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Pannacotta med smak av Ahlgrens bilar

Publicerad 2014-06-30 08:07:37 i Dessert,

Nu i helgen gjorde jag en underbart god Pannacotta med smak av Ahlgrens bilar. En super lätt efterrätt som räcker till många. Jag gjorde i rätt stora glas, men det hade absolut räckt med hälften, så detta receptet räcker till ca 10 personer enligt mig ;-)



5 dl grädde
1 påse Ahlgrens bilar

Sortera bilarna i färg.
Värm 2 dl grädde och blanda ner en av färgerna, låt bilarna smälta. Häll upp i små glas 5 - 10 st
Låt stelna 1 - 2 timmar
Värm 1 dl grädde och blanda i en av färgerna, låt smälta häll sedan detta lagret över det andra.
Upprepa med det sista lagret. Låt stelna och dekorera med 3 st bilar :-)
Lycka till :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela