minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Cupcakes rosor

Publicerad 2014-07-06 19:34:50 i ,

Nu har jag min svägerska och alla barnen på besök, och jag ville överaska dom med ett litet bakverk :-) så jag gjorde rosa cupcakes med spritsade rosor på.







12 st

280 g vetemjöl
1 msk bakpulver
1/2 krm salt
115g socker
2 ägg
2 1/2 dl mjölk
6 msk rapsolja

Sätt ugnen på 200°C
Vispa äggen lite lätt tillsätt mjölk och olja.
Blanda alla torra ingredienser i en skål, tillsätt äggblandningen och rör försiktigt, inte för länge.
Fördela smeten i 12 Muffinsformar, ställ dom gärna i en Muffinspanna.
Grädda dom i mitten av ugnen i 20 minuter, tills de har fin färg och är fasta.
Låt svalna.

HALLONSMÖRKRÄM :

200g smör
3 dl florsocker
2 st äggulor
1-1 1/2 dl färska eller frysta hallon

Vispa smöret tills det är mjukt,
Tillsätt florsocker och äggulorna vispa tills krämen är slät.
Mosa hallonen genom en sil, så du får bort alla kärnor. Blanda ner det i krämen.
Nu kan du välja att stryka eller spritsa på krämen. Jag använde mig av en wilton tyll nr 125. Jag har ingen bra beskrivning att ge på hur man gör rosorna men jag lovar att lägga ut ett bildspel någon dag.

Lycka till alla duktiga hemmabagare :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela