minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Chokladklubbor

Publicerad 2014-12-07 23:49:52 i Godis, Jul,

Barnens favorit :-) mycket goda
Detta är förvisso samma recept som chokladflarnen men dom går att variera oändligt... Bara att ta den chokladen man gillar..
Du behöver :
Chokladform (finns att köpa på hobby eller pyssel butiker.)
Klubbpinnar eller grillpinnar går lika bra, (fast då behöver dom klippas till rätt längd.)
Cellofan
Snöre







100 gram ljuschoklad
100 gram mörkchoklad
1/2 dl strösocker
50 gram valnötter
20 gram smör

Smält socker i en panna, när det är gylenbrunt tillsätter du valnötter och smör. Lägg sedan ut på bakplåtspapper och låt stelna. Kör det i matberedare tills du har ett fint nötkross.
Hacka chokladen, Smält hälften av chokladen över vattenbad, ta av från värmen och tillsätt resten av chokladen. Blanda till en jämn smet, tillsätt sedan nötkrosset och blanda väl.
Lägg Klubbpinnar i formen och häll över chokladen. Låt stelna.
Packa sedan in varje klubba i Cellofan och knyt i en liten rosett.

Lycka till :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela