minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Hallonsylt

Publicerad 2014-04-02 21:09:34 i ,

Att göra sin egen sylt är inget svårt, det tar inte lång tid och man vet precis vad den innehåller :-)
Många vill få det att låta som att syltkokning är jobbigt, och tar lång tid men det är verkligen inte så. Jag och Ellinor kokade denna sylten medan degen till syltstängerna låg i kylen.



6 dl hallon
2 - 3 dl syltsocker (går även bra med vanligt strösocker)

Gör så här

Koka upp hallon och socker några minuter. Häll på väl rengjorda glas, låt svalna.
Förvaras i kylskåp.

Lycka till :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela