minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

halloncupcakes

Publicerad 2014-04-03 20:30:07 i , Tårtor / bakelser,

I kväll hade vi min svärmor och hennes man på kvällsmat, och till kaffet bjöd jag på hallonmuffins med en hallonsmörkräm och några söta kiwifjärilar :-)





Hallonmuffins

2 ägg
2 dl strösocker
2,3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
75 gram smör
1/2 dl mjölk
50 gram frysta hallon

Hallon smörkräm

100 gram smör
1 1/ 2 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 äggula
1 - 2 msk hallonsylt

Gör så här

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smör och låt det svalna.
Vispa ägg och socker till en fluffig smet. Sikta ner de torra ingredienserna i äggsmeten.
Blanda ner smör och mjölk och rör till en jämn smet.
Blanda ner hallonen.
Fördela i Muffinsformar.
Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.
Låt svalna.

Hallonsmörkräm

Vispa rumsvarmt smör, florsocker, och vaniljsocker pösigt. Tillsätt äggulan och vispa till en jämn smet.
Tillsätt hallonsylt och vispa åter igen till en jämn smet.

Spritsa eller klicka ut smeten på hallonmuffinsen, dekorera ev med små söta kiwifjärilar.


Lycka till :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela