minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Ellinors syltstänger

Publicerad 2014-04-02 19:54:08 i , Kakor ,

Idag har jag och lilla Ellinor bakat syltstänger, väldigt enkla och smaskiga kakor :-)





Ca 35 st

125 gram Smör
1 dl strösocker
1st ägg
3 dl vetemjöl
1/ 2 tsk bakpulver
1/2 dl hallonsylt

Gör så här
Rör smör och socker pösigt, tillsätt ägget.
Blanda vetemjöl och bakpulver och arbeta in det i smörblandningen. Låt degen vila kallt i 20 - 30 minuter.
Sätt ugnen på 200 grader.
Forma degen till 3st tjocka längder, platta och gör en kanal med pekfingret, lägg på sylten.
Grädda längderna i nedre delen av ugnen i ca 10 minuter.
Skär kakorna på snedden och låt dem svalna.

Lycka till :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela