minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Hallon cupcake

Publicerad 2013-03-23 18:15:00 i ,

Riktigt smarriga små bakverk det är precis vad man ska njuta av en lördag ;)  
Frostingen var lite klurig att få till men med lite trixande så fick jag den där hallon randen som jag ville ha ;)  
Visst känns det lite cirkus och vår över dom!!
 
 
 
Muffins (8st stora)
 
100g magarin
2st ägg
2 ½ dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
1krm salt
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
½ dl mosade hallon 
 
Frosting:
 

200g Philadelphia 
4dl florsocker
½-1dl mosade hallon
 
  • Smält magarin och låt det svalna
  • Vispa ägg och socker poröst, tillsätt de övriga ingredienserna. Blanda tillsist i magarin och hallon
  • Fördela smeten i stora muffinsformar,
  • Grädda mitt i ugnen i ca 13 - 15 min i 200ºC
  • Låt muffinsen svalna.
  • Vispa philadelphia och florsocker till en jämn smet
  • ställ kallt
  • mixa hallon till en pure, häll hallonen i en finmaskig sil för att få bort de små kärnorna.
  • lägg en smal sträng med hallonpure i en sprits, fyll sedan på med frostingen
  • sprittsa små toppar på dina cupcakes :)
  • toppa med marsipankulor, hallon, eller ett litet coctailbär :) 
 
 
                                                                        Lycka till ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela