minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Vinter Cakepops

Publicerad 2013-01-13 17:07:31 i Godis, Jul,

Snögubbar på pinne, med pepparkaks smak.  dom är inte så svåra att göra men man behöver något stadigt att ställa dom i eftersom man staplar bollarna på varandra och innan dom stelnat så glider dom lätt på sne.., Johan fixade en träbit med hål för varje pinne,
 
 
Cakepops
 
300 g pepparkakor ( eller annan hård kaka)
200 g Philadelphia 
Candy melts
Choklad
marsipan
  • Krossa kakorna till små små smulor, blanda med philadelphia
  • Forma till små bollar ( till kroppen kan man göra lite större och huvudet lite mindre)
  • stick en pinne i varje kula som ska föreställa kropp
  • doppa i candymelts och låt stelna,
  • doppa de mindre bollarna i candy melts och placera över den större, var noga med att pinnen står rakt. Låt stelna
  • smält choklad och spritsa ut ögon, näsa,mun och knappar,
  • Gör små mössor av marsipan, limma fast med lite smält choklad
 
                                                                       Lycka till ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela