minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Hallonkaka

Publicerad 2013-01-26 14:52:15 i Kakor ,

Nu är jag inne på hallon, jag tycker hallon ger en fräsch smak och är gott efter en mustig middag.
Denna kakan kan göras i vilken smak man vill, på sommaren brukar jag göra den med äpplen och strö över lite socker och kanel. 
 
 
 
Hallonkaka 
 
125g smör
1½ dl socker
2 ägg
2½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
2msk mjölk
ev lite vanilj pulver
Hallon (eller de bär eller frukter man har hemma)
  • Smörj och bröa n rund form med löstagbar kant. ( ca 24cm i diameter)
  • Smält smöret och låt det svalna.
  • Rör smöret pösigt med sockret.
  • Tillsätt ett ägg i taget och därefter mjölet, bakpulvret samt mjölk.
  • Häll smeten i formen, tryck ner hallon efter smak
  • Grädda kakan i nedre delen av ugnen 30 - 40 minuter.
 
Servera kakan med vaniljsås eller glass ;)
 
 
                                                      Lycka till ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela