minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Applepie Pops

Publicerad 2013-02-19 19:13:55 i Kakor ,

Paj på pinne, det är det nya ;) super lätt, super gott och ingen disk efter fikat ;)
 
 
 
Pajdeg:
125 g smör
3 dl mjöl
2-3 msk vatten
 
Äpple fyllning:
2st äpplen
1 dl vatten
½ dl socker
kanel (efter smak)
1 - 2 dl tjock vaniljkräm
 
Klubbpinnar
ev, sidenband eller fina snören.
 
  • Skala och kärna ur äpplena, tärna i små bitar, lägg i kastrull och tillsätt vatten, socker och kanel, låt det koka någon minut tills äpplena börjar mjukna, tillsätt vaniljkrämen och blanda väl, låt svalna.
  • Blanda alla ingredienser till pajdegen, knåda förhand eller använd matberedare tills degen är klumpfri.
  • kavla ut degen och tryck ut med valfri utstickare, lägg hälften av alla degplattor på ett bakplåtspapper.
  • lägg lite mer än en tesked av fyllningen på plattorna sätt dit en klubbpinne och lägg på en degplatta som lock, tryck runt med en gaffel.
  • Grädda kakorna på 200 - 225ºC i mitten av ugnen i ca 15 minuter 
  • dekorera med en liten rosett på pinnen :)
 
 
Lycka till ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela