minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Vaniljdrömmar

Publicerad 2012-09-21 14:42:17 i Kakor ,

I morgon ska jag och Isabelle till min älskade lilla syster Madeleine, hon har precis fått en liten bebis, en flicka som heter Amina♥
Madeleines favoritkakor är Vaniljdrömmar, därför är det ju givet att hon ska få det när syster yster hälsar på ;)
 
 
Vaniljdrömmar  (ca 50 stycken)
 
100 g smör
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 dl olja
1 tsk hjorthornssalt
ca 4 dl vetemjöl
 
  1. Sätt ugnen på 150°
  2. Rör smör, socker och vaniljsocker poröst.
  3. Tillsätt oljan lite i sänder.
  4. Blanda hjorthornssaltet med lite av mjölet och rör ned det i smeten. Arbeta in resten av mjölet.
  5. Rulla små bollar (ca 50)  och lägg på en plåt med bakplåtspapper.
  6. Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter

                                               Lycka till ♥

 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2012-10-07 22:25:58

Nu vill jag se mer bakning!!!!
kram

Svar: Ikväll blir det uppdaterat jag lovar ;)
Min lilla rosa kakburk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela