minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Kladdkaka med smak av after eight

Publicerad 2012-09-01 21:47:08 i Kakor ,

Hallå igen :)
 
Ikväll blev det lite enkelt lördagsmys, vi har vart borta hela dagen och kände inte att vi hade tid att stå länge i köket.
Kladdkaka är en god men väldigt enkel kaka att göra, den finns säkert i tusen olika varianter.
Jag tänkte dela med mig av detta mumsiga recept.
 
 
 
Kladdkaka med smak av after eigh
 
100 g smör el. magarin 
2 st ägg
2½ dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
2 dl vetemjöl
8 - 10 after eight bitar
(florsocker)
 
  1. Sätt ugnen på 175*.
  2. Smöra en form med löstagbar kant.
  3. Smält smöret, låt svalna.
  4. Vispa ägg och socker riktigt pösigt.
  5. Tillsätt vaniljsocker, kakao och mjölet varva med smör och vispa till en jämn smet.
  6. häll upp smeten i formen och stick ner after eight bitarna.
  7. Grädda i 13 - 15 min
  8. pudra ev. lite florsocker över den avsvalnade kakan
Serveras med Glass eller Grädde.
 
Lycka till ♥
 
 
 

Kommentarer

Postat av: kaffehörnan

Publicerad 2012-09-03 12:52:04

Roligt du fann min blogg och tusen tack för din röst. Gjorde mig glad
Tack för din omtanke

Svar: :)
Min lilla rosa kakburk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela