minlillarosakakburk.blogg.se

Jag Älskar att baka, det blir allt från småkakor och bröd till bakelser och tårtor, I min lilla rosa kakburk har jag tänkt att samla min godaste recept.

Cakepops blev barnens favorit :)

Publicerad 2012-09-08 10:26:00 i Godis,

Nya trenden är alltså cakepops, och hemma blev det genast en favorit hos barnen. Eftersom Oreo är en av Isabelles favorit kakor så valde jag att göra grunddegen på Oreo och Digestive.  Det gick fort och lätt att göra dom och jag lovar att det blir en ny tradition för vår familj att ha med på alla kalas och högtider framöver, dom går ju att göra i alla varianter och smaker.
Här kommer bilder och recept :)
Ps, Tack Alice för Inspirationen ;)



Cakepops
 
150 g Oreokex
150 g Digestive
200 g Philadelphia
Candy melts
strössel
 
  1. Mixa Oreokex och Digestive till små smulor.
  2. Tillsätt philadelphia osten.
  3. blanda till en jämn och fin deg.
  4. rulla till små bollar och sätt en cakepops pinne i varje boll.
  5. Ställ i kylen ca 20 min,
  6. smält sedan candy melts och doppa kakorna i det, och strö lite strössel över.

Klä dom i celofan och knyt en liten rosett runt pinnen :)

Lycka till :)

 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2012-09-08 21:12:19

Åh vad goda de ser ut....jag menade förstås cakepopsen ;-)

Svar: Haha ja det får vi hoppas att du menade ;) finns ett gäng kvar som vi tar till fikat på "pysseltisdag" :)
Min lilla rosa kakburk

Postat av: Alice

Publicerad 2012-09-09 10:50:04

Det var precis sånna jag mena! :)

Svar: Dom va verkligen kul att prova, och inte så svåra heller... :)
Min lilla rosa kakburk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Min lilla rosa kakburk

Hej! Wibecke heter jag som skriver i den här bloggen, och här har jag tänkt att dela ett av mina största intressen Bakning :) Jag älskar att exprementera och att utmana mig själv.. och jag hoppas jag kan inspirera andra till att börja baka :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela